Poranek ,krzątanina, pośpiech... Trzeba pobudzić dzieciaki do szkoły , przygotować im śniadanie, no i nie spóźnić się do pracy się ! Tyle spraw , czas ucieka. Ciekawe czy też i dzisiaj moja córunia wstanie z boleściami brzucha, a może głowy?
Poranne „choroby”
Poranek ,krzątanina, pośpiech... Trzeba pobudzić dzieciaki do szkoły , przygotować im śniadanie, no i nie spóźnić się do pracy się ! Tyle spraw , czas ucieka. Ciekawe czy też i dzisiaj moja córunia wstanie z boleściami brzucha, a może głowy? Czasami już nie wiem , jak mam jej tłumaczyć, że przecież wszystkie dzieci muszą chodzić do szkoły i nikt tak nie grymasi jak ona. Muszę chyba porozmawiać z jej panią? Chyba dzieje się tam coś złego? Może ma problemy w nauce, albo pokłóciła się z koleżankami? Nie wiem , bo nie chcę mi nic dokładnie powiedzieć. Tego typu sytuacji jest bardzo wiele w naszych domach. Dobre samopoczucie dziecka w szkole uzależnione jest od wielu czynników związanych zarówno z osobowością nauczycieli , jak też ze stosunkami koleżeńskimi w klasie lub szkole. Ważne jest zarówno dla wychowawcy jak i domu rodzicielskiego, aby to samopoczucie ucznia było w pewnej formie zbadane . Dobra metodą jest przeprowadzenie anonimowych ankiet zarówno dla rodziców jak i dzieci związanych z tym tematem. Pozwolą one na zdiagnozowanie problemu i podjęciu kroków zaradczych w celu jego zlikwidowania lub minimalizacji. Dla tych , którzy lubią i chcą przeprowadzić tego typu ankietę podaje propozycje ankiety próbującej zbadać samopoczucie dziecka szczególnie w nauczaniu zintegrowanym przeprowadzonej wśród rodziców.
ANKIETA (d l a r o d z i c ó w)
Samopoczucie dziecka w szkole
1.Płeć dziecka: dziewczynka chłopiec
2. Czy dziecko chętnie chodzi do szkoły? tak nie
3. Czy dziecko opowiada o tym, co robiło w szkole? tak nie czasami
4. Czy dziecko opowiada o swoich koleżankach i kolegach? tak nie czasami
5. Czy zdarza się, aby dziecko przed pójściem do szkoły płakało albo skarżyło się na jakieś dolegliwości? często rzadko nie zdarza się
6. Czy dziecko po powrocie ze szkoły skarży się na przykrości ze strony kolegów? często czasami sporadycznie nigdy
7.Jakiego rodzaju są to przykrości? bicie lub kopanie, przezywanie lub ośmieszanie izolowanie, inne (jakie) .........................................................
8. Czy dziecko boi się czegoś w szkole? tak nie
9. Kto lub co jest przyczyną strachu? a) wychowawca, e) czytanie, b) inni nauczyciele, f) pisanie, c) starsi uczniowie, g) liczenie, d) rówieśnicy, h) wychowanie fizyczne, i) inne: ....................................................
10. W jakim stopniu dziecko przeżywa ustną lub pisemną ocenę nauczyciela? nie przeżywa przejmuję się trochę bardzo przeżywa
11. Czy podczas dłuższej nieobecności w szkole dziecko: cieszy się, że nie musi chodzić do szkoły, początkowo się cieszy, ale potem wolałoby iść do szkoły, chce jak najszybciej wrócić do szkoły.
12. Co dziecku sprawia największą przyjemność w szkole? kontakt z wychowawcą, kontakt z rówieśnikami, nauka, zabawa, inne: ...................................................................
13. Czy zdaniem Pani/Pana relacje pomiędzy dzieckiem a wychowawcą są: bardzo dobre dobre złe
14. Co Pani/Pan zmieniliby w szkole. ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ...............................................................................
D z i ę k u j ę z a w y p e ł n i e n i e a n k i e t y !
WYCHOWAWCA Mgr ANNA TRACZ |